2012 m. gegužės 28 d., pirmadienis

Žiedai tarp žiedų

Labą vakarėlį visoms apsilankiusioms, tačiau tikiuosi, kad praskaidrinsiu jūsų rytą, nes laikas jau vėlus :)

Nerandu kito pavadinimo, nes iš tiesų parodysiu žiedus tarp žiedų :)

Orchidėjas auginu kelerius metus. Per tą laiką įpratau atpažint ko gėlei reikia, nors tiesą pasakius, netupčioju prie jų rytą vakarą, nes turiu ir kitų pomėgių. Tačiau nepamirštu gėlyčių pagirt, paskatint.

Jų priežiūra man didelio sunkumo nesuteikia - nuo pavasario iki rudens kartą per savaitę visos orchidėjos keliauja į vonią ir maudosi po vadinamuoju "karštu dušu" (iš tiesų jis yra maloniai šiltas). Tada sausai išvalau visas skroteles, pamerkiu į trąšas, gerai nuvarvinu visą vandenį (kad nuo drėgmės pertekliaus nepradėtų rastis puvinys) ir nešu atgal ant palangės :) Laikau jas ant drėgmės lovelių arba specialiuose, orchidėjoms skirtuose, vazonėliuose.

"Baltukė" - viena seniausiųjų - ketvirtus metus skaičiuojanti orchidėja.  Pirkta tiesiog už keletą litų ir mano atgaivinta bei išpuoselėta, todėl yra be galo ir be krašto mane džiuginanti! Ji nuolat džiugina žiedais, ramybės periodai pas ją itin trumpi. Pernai ant jos buvo atsiradę kenkėjų, tai tik nukirpau jos žiedus (ant jų ir buvo kenkėjai) bei stebėjau. Neliejau jokia kenkėjų naikinimo priemone. Ir... Kol kas kenkėjai iš naujo nepasirodė. Nesuprantu kaip jai pavyko susidoroti, bet ji tikra kovotoja, dėl ko ją itin myliu!





O štai naujoji ir pirmoji mano rūšinė orchidėja - Phalaenopsis Mini Mark! Sūnus apie ją sakė: "mama, tu du metus jos norėjai ir pagaliau įsigijai!" Įstabaus grožio gėlelė! Tikiuosi, kad mūsų namų ji nebrokys.





Abi kartu - tai tiesiog žiedai tarp žiedų! Matyti žiedelių dydžių skirtumas.






Dėkoju, kad užėjot! O jei jums patiko gėlės - mano širdžiai būtų šventė. Tik maža smulkmena - ar jums patiko, galėčiau sužinoti tik tada, jei parašytumėt :) 

10 komentarų:

  1. Mini Mark - grožis. Ir žiedai taip įdomiai išsidėstę :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ugne, ačiū, kad užėjai, smagu, kad tau patiko. Aš irgi jas labai myliu, apskritai myliu gėles, nors kažko užsimaniau balkone pomidorų pasisodint :D Tik šiemet jau per vėlai sugalvojau :D

      Panaikinti
  2. Visada užeinu, tik nevisada parašau, tu jau atleisk man... :) O žiedai nuostabūs, ypač sužavėjo smulkiažiedė orchidėja, iš tolo narcizų žiedus man primena :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jolantuke, mieloji, nuo šeštadienio tu man neišeini iš minčių... Ačiū, tau, mieloji, už tavo nuoširdumą, už visus nuostabius žodžius, kuriuos man pasakei. Esu iki ašarų sujaudinta. Kokia dovana, kad esi šalia manęs! (Tai kas, kad atstumas didelis, svarbiausia juk yra ne jis :)

      Panaikinti
  3. nuostabios orhidėjos, o žiedų gausa ir grožis... širdelė net apsalo bežiūrint, kaip tu jas turi mylėti, kad jos taip puikia išpuoselėtos... nors ką aš čia pas tokį šiltą ir mielą žmogutį kitaip ir negali būti.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Gitut, kokios grazios tavo geleles. Is tiesu net baltai uzpavydejau. Labai man grazus orchideju ziedai, bet mano namuciuose kazko jos visos iki vienos, kiek esu turejus, numirsta :( Tiesa, turim viena tokia pailgais smilgiskais lapais, kuriai reikia butent labai sauletos vietos, tai ta vienintele, jau ketvirti metai, ir auga, ir vesi, ir zydi. O visos kitos, deja, mirsta... Dar adatelesV dovanota nykstukine orchideja ciut ciut laikosi, bet jau itariu, kad ir ji vargsta ant mano palanges. O taip gaila. Na bet nemoku as su jomis elgtis, ir gana. Tad tikrai malonu pamaloninti akis i tokius tavo namu grozius

    AtsakytiPanaikinti
  5. nuostabios geles:)
    saviskes ir as numarinau...gaila,nesugebejau issaugot ir tikrai taip nesirupinau jomis,kaip tu:)

    va cia tikras meiles gelems irodymas:)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Ačiū visoms, mergaitės, už tiek man skirtų gražių žodžių! :)

    Pirmosios orchidėjos ir aš vos nenumarinau, tada pradėjau skaityt apie jų auginimą ir va jau keleri metai man visai neblogai sekasi jas augint.

    Svarbiausia jas liet pamerkiant (vanduo turi būti šiltas ir minkštas - atvirintas), po mirkymo dar pamerkt į trąšas (aš naudoju Schultz), o po to labai gerai nuvarvint iš jų vandenį. Likęs vanduo skatina puvinį ir todėl gėlė neišgyvena.

    Lieju kartą per savaitę. Šiltuoju metų laiku darau karštą dušą, bet galima to ir nedaryti :)

    Žinokit, jas išsaugot visai nesudėtinga. Ir daug laiko neužima. Jei kas domins - klauskit, pasakysiu :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Padovanojo draugė porą orchidėjų bandymam atgaivint, tai stengiuos įsivažiuot į ritmą kaip ką teisingai daryt, kad nesigautų ne gelbėjimas, o marinimas :)) Ir va tikiuos dar kad šia žinute priminsiu Jūsų parašytą norą, kuriam jau kiek vėloka buvo rašant šį įrašą, kad šiemet tikrai galėtumėt pasinaudot proga ir pasisėt pomidoriukų auginimui balkone. Balkoninių veislių tikrai yra pirkti, o ir džiaugsmo suteikia :) Pati va jau bandysiu antrus metus balkoną įvairiausiom daržovėm apželdinti :)

    AtsakytiPanaikinti
  8. Almut, labai ačiū už komentarą - jis toks netikėtas, kad vos jo nepražiopsojau :) Iš tiesų, orchidėjas atgaivint yra visai nesunku, tereikia minimalių žinių ir nuo vienos iki trijų valandų per savaitę (priklauso nuo turimų augalų kiekio). Gal reiktų man imt ir nupaveiksluot mano antrą kartą pražydusią Mini Mark gėlytę ir tuo pačiu parašyt papunkčiui kaip aš jas auginu.

    O apie pomidoriukus per visas ligas buvau visai pamiršusi - labai dėkoju už priminimą! Visiškai nieko neišmanau kur pirkt daigelius ir kaip juos augint... Et, kaip man praverstų patarimai! Man neapsakomai patinka pačių augalėlių kvapas, jau nekalbant apie mažų pomidoriukų skonį...

    AtsakytiPanaikinti